Kyla!

Ännu Kallt! Snön ligger Kvar! Härligt! Hoppas alla barn, som fått vinterrelaterade julklappar, Är ute i snön, åker Skidor, Pulka, ja, vad som barn alltid gjort i snön på vintern! Min hund, gillar den vita snön, kan gå lös, VI kan gå ut på nätterna.. Då är ingen granne vaken, o hotar... Har fått ställa om rastningarna, till tider då grannar sover! Vill min hund ska få gå lös, o vara en glad hund!! Catsen, däremot... Den äldsta, vill bara ligga på Elementet, eller på ett bord inärheten. Minsta, Protesterade, ville gå ut.. Kallt om tassarna! Nu kan båda ligga o titta på småfåglarna, som matas, flitigt! Det finns ju många här, mängder med buskar, o träd, Ån, i närheten, idag såg jag harspår där Ån, frusit.. Det Är en Riktig Vinter! Precis, som det Ska vara! Vad är en vinter Utan Snö, och Kyla? Vackert med Frost i träden... Snart, Snart, är Våren här.. Med Pollen, och Fågelsång, Barnkammare i Ån, Vårt Hägerpar, kanske häckar i år igen.. Bävrarna, de jobbar! Såg de fällt ett stort träd, de jobbat på sedan förra vintern, nu ligger det ner i Ån, vad som sker under ytan? Troligen Skördar Bävrarna, sina grenar, som ligger därunder! Jag har önskat, få se nån Bäver, men, får bara se De träd, de varit och gnagt på, som ibland inte faller i rätt riktning, ner i Ån, Bävrarna, verkar inte beräkna riktigt rätt, ibland..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0