Våren är här!

Det verkar så iaf. Det är ff kallt sent/tidigt, när jag är ute med min hund. Dagarna, blir liite varmare, Det är skönt, Har suttit o fikat på balkongen idag, katterna blir överlyckliga! De får sällskap av matte och hunden. Det var ju Vår, jag skulle skriva om! Inte alls längesedan Träd o Buskar var kala! Nu helt plötsligt växer det så det knakar. Härligt! Pollenallergin, får man stå ut med.  Det blir ju bättre snart. Vitsippor i varje glänta i skogen, det är så vackert, att det gör Ont! Älskar Vitsippor! Barndomsminnen!! Senare kommer Skogastjärnan, inte i samma mängd, men iaf, älskar Vita blommor! Gillar INTE Röda Rosor! För mig betyder det, falskhet, eller: nån har gjort nåt fel, vill bli förlåten med: Just Röda Rosor! Har ju haft
den tvivelaktiga Äran, att ta emot några sådana ''buketter'' i Mitt Liv.. Nu sitter jag i kvällssolen, med öppet fönster, hör Fågelsång, och Bruset från ÅN,s Kraftverk! Där jag o mina djur bor, är det ingen biltrafik. Det är tyst! Så skönt! Bonusen; Jag hör just dessa ljud! Katterna har jättebalkongen,( är innätad) Som de älskar! De har varit ute där hela Vintern, jag har matat fåglarna, delvis för katternas Stora Nöje. Från fönstret har jag fått se fåglarna med. På 5:e vån, som jag bodde tidigare, Fick man inte mata fåglar! Långt ner till buskar o träd oxå! Nu har jag + med djuren, snart bott i detta område i
1 ÅR! Vad tiden går fort!! Tyvärr, Tyckte inte de närmaste Grannarna(2 familjer) Om att det blev lite oordning i ''Deras'' hus!
De, har inte varit särskilt Välkomnande. Men, jag är en lugn o tyst boende, min hund skäller inte, Och jag vet andra grannar i samma hus som lagt märe till att det är lungt! Har de allra bästa Grannarna, bor ovanpå mig. Som jag känt sedan -60 talet. De gillar min hund, tar sig tid att stanna och klappa! Snällt! Tror det är 8 hushåll i detta hus... Är int sån, att jag vill gå hem till folk, för fika, o skvaller, det ''kanske ligger mig i fatet''. Men då får det göra det. Fikar gärna Ute istället! Hade hoppats få ställa ut en egen utemöbel, men, ajabaja, icke! Det fååår man inte. Men kan ju sitta i Permon.
Sätter punkt för NU. Hoppas någon uppskattat vad jag skriver!!

Kommentarer
Postat av: ulrika

yes håller med det om rosorna sånna har jag bara fått när det var för att reparera ett dåligt samvete!! haha

ex. när Christian varit otrogen med den där Jenni då fick jag rosor när han kom tillbaka!! haha fyfan är det han eller en själv som tog tillbaka som är patetisk? iof var Jasmine bara 4mån då.. eee summan av det hela .. det va han som var patetisk..

2009-05-15 @ 20:29:16
URL: http://minitjejens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0